Agentura Dorland umožnila praxi stážistům

13 . Říjen 2015

V letošním roce připravila Asociace komunikačních agentur (AKA) ve spolupráci s agenturou Studenta projekt, který umožnil zájemcům absolvovat stáž v některé z členských agentur AKA. Jedním z členů, kteří umožnili získat studentům zajímavé zkušenosti v oblasti marketingu a komunikace, byla i agentura DORLAND.

Lucie Češpivová, CEO agentury DORLAND, vysvětluje důvody, které ji k tomu vedly: „Kvalitních lidí, kteří by zvládali rozmanitou a především velmi náročnou agenturní práci, rozhodně není nadbytek. Vzhledem k tomu, že DORLAND se rozrůstá o nová oddělení a přibývají nám noví klienti a projekty, nábor dalších zaměstnanců je nutností. Díky stážím máme také větší přehled o současném i budoucím „zaměstnaneckém“ trhu, můžeme posoudit schopnosti i pracovní motivace nejmladší generace. Těm nejlepším samozřejmě velmi rádi nabídneme dlouhodobou spolupráci.“

Zkušenosti se stážisty si nemůže vynachválit ani Markéta Vesecká, Operation manager agentury DORLAND: „Stáž v naší agentuře prověří nejen kreativitu, ale také samostatné a systematické myšlení, spolehlivost či práci v týmu. Každodenní kontakt se stážisty mi pomůže odhalit spící talent, nebo dokonce budoucí hvězdu marketingové komunikace. I když je komunikace se studenty občas náročná, je to pro mě určité vodítko pro budoucí nábor kolegů.“

O své zkušenosti s praxí v agentuře DORALND se podělili dva stážisté, Aneta Birnerová a Dávid Šimo. Oběma byla po jejich praxi nabídnuta spolupráce, kterou přijali.

Aneta Birnerová je studentkou oboru Japonská studia na FF UK a v agentuře DORLAND působila 2 měsíce na pozici ideamaker/asistent. Proč jste si vybrala pro svou stáž zrovna DORLAND?

Je to zavedená reklamní agentura s mnohaletou tradicí. Tak proč ne?

V čem spočívá Vaše práce?

Vymýšlím a realizuji kreativní koncepty.

Dá se podle Vás kreativita naučit?

Dá se naučit řemeslo, ale s citem je to těžší.

Co Vás na práci v agentuře nejvíc zaujalo, případně překvapilo?

Překvapil mě proces kooperace při tvoření kreativního konceptu kampaně. Dříve jsem totiž byla zvyklá zpracovávat si vše sama.

Chtěla byste v této, nebo podobné práci pokračovat?

Určitě ano.

Co byste vzkázala dalším zájemcům o stáž v agentuře?

Zkuste to. Jsou věci, které vás škola nenaučí.

Dávid Šimo studuje na VŠE v Praze a v DORLANDU působil v oddělení Business development.

Proč jste si vybral pro svou stáž zrovna DORLAND?

Viděl jsem inzerát od AKA v studentském časopise Student, a protože mě reklamní prostředí zajímalo, začal jsem procházet agentury. Z několika se mi ozvali, Dorland DORLAND mi přišel optimálně velký a se zajímavou nabídkou. Na samotném pohovoru mě to zaujalo ještě víc, a tak jsem se rozhodl právě pro DORLAND.

V čem spočívá Vaše práce?

Pracuji v oddělení Business development, to znamená, že si musím co nejvíc nastudovat trh, na němž se firma, pro niž pracujeme, pohybuje. Poté se snažím vymyslet, jak by se na tom trhu mohla víc rozvíjet a co by mohla zlepšit oproti konkurenci.

Dá se podle Vás kreativita naučit?

Kreativita se podle mého názoru dá natrénovat, ale člověk potřebuje i nějaký základní talent, bez toho to asi nejde.

Naučil jste se něco od stávajících zaměstnanců, v tuto chvíli kolegů?

Samozřejmě. Když jsem do agentury přišel, v podstatě jsem netušil, v čem samotný business development spočívá, nebo jak přesně „reklamka“ funguje. Teď už mám trošku přehled, umím výrobek zanalyzovat apod. Taky se učím pracovat s internetovou reklamou. Co Vás na práci v agentuře dosud nejvíc zaujalo, případně překvapilo? Zatím nejvíc mě zaujala a překvapila zakázka pro segment, který dnes zrovna nemá na růžích ustláno. Přijít na to, jak by se mohl rozvíjet právě obor, o němž jsem neměl příliš informací, bylo dost náročné.

Chtěl byste v této, nebo podobné práci pokračovat?

Byla to moc zajímavá zkušenost, klidně bych se v okolí reklamy pohyboval i dál.

Co byste vzkázal dalším zájemcům o stáž v agentuře?

Určitě by to měli zkusit, přinese jim to zkušenosti - a to se dneska vždycky hodí.