Vyjádření firmy DORLAND k reportáži TV Barrandov

20 . Listopad 2018

Stanovisko agentury DORLAND k sdělením pana Jaromíra Soukupa v pořadu Moje zprávy vysílaném dne 20.11.2018 na TV Barrandov.

Agentura DORLAND se zásadně ohrazuje proti sdělením, která zazněla z úst pana Jaromíra Soukupa v pořadu Moje zprávy dne 20.11.2018. Jeho sdělení jsou hrubě urážlivá, nepravdivá a poškozující dobré jméno agentury DORLAND.

Odvysílané informace si pan Soukup zřejmě účelově vymyslel, ve snaze ovlivnit veřejné mínění v souvislosti s momentální vládní krizí. Jeho reportáž lze tedy jednoznačně označit za Fake news. Jako člen AKA jsme se připojili ke kodexu Evropské komise proti desinformačním médiím - EU Code of Practice on Disinformation, a s ohledem na obsah odvysílané reportáže podáváme Evropské komisi podnět pro zařazení TV Barrandov na seznam desinformačních médií.

NENÍ pravda, že kampaň Ryba domácí snížila spotřebu sladkovodních tuzemských ryb. Veškerá data dokazují pravý opak. Kvantifikované výsledky jsme několikrát zveřejnili a jsme připraveni efektivitu provedené kampaně kdykoli doložit.

NENÍ pravda, že kampaň Ryba domácí byla problémová, naopak kampaň byla oceněna Evropskou unií. Kampaň byla mnohokrát kontrolována tuzemskými i evropskými orgány, a nebyla zjištěna žádná pochybení. Negativní promo bylo účelově vyrobeno v rámci politického a konkurenčního boje v ČR.

V neposlední řadě je vhodné uvést, že dodavatelem mediálního prostoru pro realizaci kampaně Ryba domácí byla i agentura MEDEA vlastněná a řízená panem Jaromírem Soukupem.

NENÍ pravda, že agentura DORLAND realizovala kampaň na podporu prodeje paštik v Ruské federaci. Žádnou takovou kampaň jsme nikdy a pro nikoho nezajišťovali.

Agentura DORLAND realizovala pro Potravinářskou komoru kampaň na podporu označení evropské politiky kvality v letech 2012 – 2015 v objemu cca 15 mil. Kč ročně, výsledkem kampaně byl nárůst znalosti v ČR o 19% a v SR 21%. Realizovaná kampaň prošla opakovanými tuzemskými i evropskými kontrolami a v roce 2016 byla oceněna stříbrnou EFFIE.

Agentura DORLAND byla informována o zahájení trestního stíhání pana Zdeňka Stejskala. Probíhající vyšetřování se nijak nedotýká činnosti společnosti, předmětem řízení je podezření na krácení DPH u soukromých aktivit pana Stejskala, které nijak nesouvisí s činností agentury. Agentura DORLAND vychází z presumpce neviny a věří, že se panu Stejskalovi podaří plně očistit.  Do ukončení řízení byl pan Stejskal odvolán z postu jednatele společnosti. Vzniklá situace nijak neovlivňuje chod agentury.

Proti odvysílané reportáži podáváme stížnost na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání a celou záležitost předáváme svým právním zástupcům k řešení.

Náklady, které nám odvysíláním této lživé a zavádějící zprávy vznikají, jakož i případné škody, které mohou vzniknout pečlivě evidujeme.

Agentura DORLAND je na trhu 27 let. Za dobu své existence realizovala desítky vysoce efektivních komunikačních projektů a uvedla na český trh mnoho produktů a služeb. Jsme zakládajícím členem Asociace komunikačních agentur AKA a členem iniciativy Férový tendr.